La CUP creu que els resultats de les enquestes consoliden una forma de fer política, més enllà de les institucions, de la professionalització i dels lideratges

La Candidatura d’Unitat Popular valora de forma molt positiva els resultats electorals que han aparegut aquesta setmana a la premsa lleidatana. La formació explica, com ja ho ha fet en diverses ocasions, que la seva praxis no contempla els horitzons electoralistes. Tot i així, creu que les dades que li atorguen una forquilla d’entre 0 i 2 regidores o regidors consoliden una forma de fer política que va més enllà de les institucions, de la professionalització d’aquesta i dels lideratges personals.

En aquest sentit, la CUP valora molt positivament que la ciutadania recolzi la feina de base, lluny de la professionalització dels representants institucionals i dels seus lideratges. És per això, que la formació anima la ciutadania a sumar-se a les lluites locals, com les que abanderen, entre d’altres, l’Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida, les marees i els diversos espais que treballen incansablement a la ciutat. La CUP creu que el que toca ara és treballar colze a colze amb aquests col·lectius.

Pel que fa a les eleccions municipals de l’any vinent, la formació continuarà treballant en assemblees obertes, com la dels Cinc Motors, per fer així una diagnosi col·lectiva i participativa sobre les necessitats de canvi a la ciutat. El militant de la CUP, Pau Juvillà, ha explicat que el full de ruta de la CUP a curt termini “no passa per escollir una candidata o un candidat, sinó per reforçar incansablement la unitat popular, el treball de base i assembleari i una forma de fer política no professionalitzada i allunyada dels lideratges personals”.