La CUP demana un sostre pels temporers i persones sense llar. Demana l’obertura immediata d'un Alberg Municipal Públic

Després de que l’Ajuntament de Lleida hagi desmantellat ahir el campament dels temporers de la plaça seminari on s’hi trobaven més de 130 persones retirant dutxes i matalassos en una acció improvisada sense oferir cap solució, la CUP exigeix novament l’obertura d’un alberg municipal (des que l'any 2005 el tripartit tanqués el del carrer Panera) per tal de garantir a les persones que no disposen de sostre per diversos motius, rebin  atencions amb la dignitat que es mereixen.

Cal recordar que el juliol del 2013 representants de la CUP es van reunir amb el llavors regidor i 2n tinent d'Alcalde Josep Presseguer, a petició d'aquest darrer, per tal d'intercanviar punts de vista al voltant de l'actuació de la Paeria pel que fa la situació del campament del temporers a la plaça del seminari.

La CUP va demanar, entre d’altres, que es promogués una xarxa municipal de forma coordinada amb la resta de municipis de la comarca i comarques veïnes, en que s'atengui en condicions adequades als temporers, l’augment substancial del nombre de places de menjador social  i l’obertura d'un Alberg Municipal Públic amb les condicions adequades i amb el personal tècnic necessari. Cap d’aquelles demandes han estat escoltades i ens hem trobat, aquest 2014 amb els mateixos problemes que s’arrosseguen des de fa anys.

Des de la CUP denunciem la situació actual com inacceptable des d'un punt de vista humà i insostenible des d'un punt de vista social i demanem que s’aturi el desallotjament, es millorin les condicions dels temporers i que s’iniciï d’immediat la reobertura de l’alberg municipal públic perquè les persones sense sostre pugin ésser tractades amb la dignitat que es mereixen.