La CUP demana una consulta popular per les Basses

Després que el proppassat 27 de gener cinc entitats lleidatanes, entre elles la CUP, presentéssim  una instància al Síndic de Greuges demanat que la Paeria convoqui la comissió de seguiment de l’Audiència Pública de les Basses d’Alpicat i que el Paer en Cap anunciés, a destemps, que aquesta es durà a terme el 17 de febrer, des de la Candidatura d’Unitat Popular anunciem que assistirem a aquesta reunió per defensar una consulta popular sobre aquest projecte.

Denunciem que la reacció de l’Ajuntament ha estat la d’ignorar la comissió de seguiment sorgida de l’Audiència Pública de les Basses i integrada per 16 entitats de la nostra ciutat a la qual no ha informat en cap moment del projecte del parc temàtic dels barrufets ni abans ni després que es fes públic als mitjans.

La Paeria torna, un cop més, a negar els diferents mecanismes de participació ciutadana aprovats per reglament i només convoca aquesta comissió de seguiment sota l’amenaça de la denúncia al síndic de greuges de Catalunya, un més després que s’hagués demanat formalment per registre.

Des de la CUP anunciem que no anirem a la comissió amb una posició passiva sinó que, a banda d’escoltar el que la Paeria pugi exposar envers el parc temàtic que continua amb la idea de privatització d’aquest espai públic, exigirem una consulta ciutadana per decidir el futur del parc, vistes les vulneracions constants dels processos participatius endegats a l’entorn de les Basses, on mai es va preveure cap us privat d’aquest espai.