La CUP denuncia que la policia retira les urnes de l’Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida

​La Candidatura d’Unitat Popular mostra el seu recolzament a l’Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida després que quatre agents de la policia obliguessin els seus membres a retirar una de les urnes de recollida del vot anticipat per al Multierferèndum. La candidatura considera “molt greu” que els cossos de seguretat impedeixin que la ciutadania s’expressi mitjançant les urnes i anuncia que donarà tot el seu suport a l’ADSP i al Multireferèndum en les accions que considerin oportunes.

Els fets van tenir lloc aquest dissabte a la tarda, quan diversos membres de l’ADSP estaven recollint vots per al Multireferèndum al carrer Major, concretament davant del teatre Principal. Segons denuncia l’ADSP, dos agents dels Mossos d’Esquadra i dos més de la Guàrdia Urbana es van desplaçar fins a l’estand a quarts de vuit de la tarda i van obligar l’Assemblea a desmuntar la parada i a aturar el procés de votació. La CUP denuncia, a més, que la policia va aixecar una acta per ocupació de la via pública a una iniciativa que promou una democràcia de base, participativa i popular.

Davant d’aquests fets, la CUP vol mostrar públicament el seu suport a l’Assemblea en Defensa dels Serveis Públics de Lleida i al Multireferèndum. El militant de la CUP i membre de l’ADSP, Pau Juvillà, considera “molt greu que la policia d’unes institucions aparentment democràtiques impedeixi l’exercici del vot”. Juvillà, a més, titlla de “curiós que els agents hagin fet acte de presència justament el dia que començava el procés de recollida del vot anticipat”, el qual, entre altres qüestions, demana les lleidatanes i els lleidatans que es procunciïn sobre la privatització de l’aigua a la ciutat. La CUP també dóna ple suport a l’anunci que ha fet l’ADSP de reunir-se amb la regidoria de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Lleida per aclarir els fets.