La CUP denuncia un augment de la repressió contra els moviments socials i se solidaritza amb el moviment llibertari de Lleida

La Candidatura d'Unitat Popular de Lleida vol expressar la seva solidaritat amb el moviment llibertari de la ciutat després que els Mossos d’Esquadra identifiquessin alguns joves de forma violenta i amb amenaces.

Els fets van tenir lloc aquest dimecres a la tarda, després de la concentració en solidaritat amb les represaliades per l’Operació Pandora de Barcelona. Segons expliquen membres de l’Assemblea Llibertària de Lleida, la policia catalana va entrar en un bar de la ciutat per identificar algunes de les persones participants a la manifestació. Durant el registre, els Mossos haurien amenaçat i pegat els i les joves, amb frases del tipus “el proper cop us farem mal si pugeu el nivell”.

La CUP de Lleida alerta de la deriva llibertidicida i de la degradació de drets, llibertats i garanties fonamentals per part de les forces de seguretat. En aquest sentit, la formació vol recordar que el juliol del 20013 dos joves d’ARRAN també van ser agredits per la Guàrdia Urbana, que els va perseguir, colpejar i insultar de forma indiscriminada.

Operacions com les d’aquesta setmana contra el moviment llibertari, la detenció de la jove independentista basca Jone Amezagaren o la llei de seguretat ciutadana, més coneguda com a «Llei Mordassa», són exemples d'aquesta perillosa regressió que criminalitza la protesta social, estigmatitza la dissidència llibertària i retalla llibertats civils.