La CUP denuncia una Audiència Pública dirigida, opaca i a corre-cuita i fa una crida a la ciutadania a inscriure’s demà i participar-hi

Aquest 24 de setembre es durà a terme a Lleida per primera vegada una Audiència Pública a la nostra ciutat, en aquest cas sobre el projecte de les Basses. Una audiència pública en la que la CUP ha abocat tots els seus esforços per tal de que es dugui a terme un debat més ampli i transparent del que s'ha dut fins ara. Així, 1 any i 4 mesos després de presentar les signatures necessàries per convocar l'audiència de les Basses, i després de múltiples apel·lacions al govern municipal, fins i tot, després del requeriment del mateix Síndic de Greuges de Catalunya, hem aconseguit que finalment es realitzi.

Al juliol, després que la CUP anunciés la presentació d’una demanda al jutjat contenciós administratiu, la Paeria n'anunciava la seva convocatòria de cop i volta i a corre-cuita pel mes de setembre (amb un agost inhàbil de facto pel mig). Un juliol en el qual es va dur a terme la primera reunió entre la CUP i la Paeria on aquesta va adquirir diversos compromisos per potenciar la informació de la convocatòria a fi de garantir la màxima difusió i participació. Però ens trobem, a escassos dies d’aquesta audiència, que això no ha estat així:

1.- Es va acordar “que amb la suficient antelació es farien anuncis en premsa i mitjans municipals adreçats a la ciutadania”.- Els anuncis web s’han produït sobre el dia 10.09.12 i en premsa el dia 14.09.12, tot remetent al web de la Paeria que tanca termini en 6 dies, el 20.09.12, per inscriure’s a les dues audiències. La CUP ha creat un bloc actiu des de juliol.

2.- Es va acordar “que es convocaria individualment les entitats i associacions de la ciutat mitjançant mailing fomentant la seva participació.”- No han fet ni un sol email ni han establert contacte amb les entitats per cap altre canal. La CUP sí que ho hem fet, fins on hem pogut arribar.

3.- “Que tota la documentació bàsica de les Basses (Pla Parcial i Memòria Participativa) estaria penjada a la web municipal.”.- La documentació mai s’ha penjat sinó que cal desplaçar-se fins a urbanisme en horari laboral. La CUP hem habilitat un núvol o arxiu temporal a internet amb tota la documentació.

4.- “Que no hi hauria cap requisit d’accés a l’Audiència i, si es demanava inscripció prèvia, seria sols potestativa i a nivell orientatiu del nombre d’assistents per tema de sala.”.- Sense previ acord ni comunicació l'Ajuntament ha decidit demanar via web l'obligatorietat d'inscriure's com a assistent a l'audiència fins demà dia 20.09.12 i, a més, cal formalitzar prèviament la pregunta o intervenció per escrit, la qual cosa coarta i dificulta la lliure participació. Per això avui la CUP fem aquesta crida a la inscripció i participació sense coaccions dels lleidatans i lleidatanes.

Segons declaracions de la portaveu de la CUP Esther Sancho: “Demà és l’últim dia, per imposició de la Paeria, per a inscriure’s a unes audiències públiques preparades a corre-cuita, dirigides i opaques i, malgrat tot, fem una crida als lleidatans i lleidatanes a inscriure’s i participar en aquests actes tant dilluns com dimarts a les dues primeres audiències de la nostra ciutat per donar-les-hi la volta, convertir-les en un exercici de participació democràtica, tot fent nostre un espai que ha de ser per al diàleg ciutadà ”.

A Lleida, el 19 de setembre de 2012.