La CUP i altres entitats recorren al síndic de Greuges de Catalunya per la Comissió de Seguiment de les Basses

Cinc entitats lleidatanes han presentat aquest dilluns una instància al Síndic de Greuges on es demana que la Paeria convoqui la comissió de seguiment de l’Audiència Pública de les Basses d’Alpicat. Aquests col·lectius ja van fer aquesta petició fa un mes i l’Ajuntament de Lleida no els ha donat cap resposta.

El passat 23 de desembre, IPCENA, la CUP, Arran, el SEPC i el Casal Ocell Negre van sol·licitar una reunió urgent de la comissió de seguiment de les Basses a la Paeria. Les entitats consideren que aquesta trobada és urgent, sobretot després de l’anunci de la Paeria de crear un parc temàtic dedicat als Barrufets a les Basses d’Alpicat. Transcorreguts més d’un mes de la sol·licitud i vista la nul·la resposta de l’Ajuntament de Lleida, les entitats han presentat avui una instància al Departament de Governació de la Generalitat, adreçada al síndic de Catalunya, on es reclama que la Paeria respongui a aquesta  sol·licitud.

Cal recordar que en la primera reunió de la comissió de seguiment, datada del 10 d’abril del 2013, es van establir, segons la pàgina web de la Paeria, “les pautes de treball que seguirà la comissió i un calendari de reunions per reflexionar sobre el futur del parc”. La reunió va concloure que “una propera reunió estudiarà més a fons la proposta urbanística, així com tot el que va sorgir del procés de participació ciutadana.”

Per tal de donar compliment a allò establert en el Reglament de l’Audiència –on s’estableix que la comissió es crearà “per seguir l’avenç del projecte i que se segueix tenint en consideració allò expressat per la ciutadania lleidatana durant l’audiència pública del 25.09.2012”– les entitats consideren que aquesta trobada és de caràcter “urgent”.