La CUP impulsa una pregunta al Ple de la Paeria sobre les dietes que Ros ha cobrat de La Caixa

La Candidatura d’Unitat Popular impulsarà aquest dimarts el registre d’una pregunta sobre les dietes que l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, va cobrar com a membre de la Comissió de Control de La Caixa. La formació, que registrarà aquesta pregunta al Pal·las, assegura que el paer en cap no ha donat resposta a la bateria de preguntes sobre aquests ingressos i titlla d’”urgent” que ho faci.

Cal recordar que els comptes anuals de La Caixa de Pensions, avui Caixa Banc, revelen que l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, va cobrar una retribució en conceptes de dietes i primes d’assegurança, per un valor global de 207.000 euros entre els anys 2005 i 2012. En concret, el web de l’entitat bancària detalla que el Paer en cap va percebre 173.000 euros per assistir a reunions de la Comissió de Control de l’entitat i 34.000 euros més en concepte de primes d’assegurança.

En la pregunta al Ple presentada es demana l’alcalde de Lleida que faci públiques les següents demandes:

1. Quina ha estat la seva tasca com a conseller i membre de la Comissió de Control de Caixa Banc del Paer en Cap?

2. Com justifica la percepció d’uns ingressos tant alts per assistir a aquestes reunions?

3. Quines mesures ha plantejat, en la seva qualitat de conseller de Caixa Banc, per aturar el desnonament de famílies lleidatanes amb hipoteques contractades a aquesta entitat bancària? quins casos de desnonaments de Lleida ciutat a aconseguit aturar o renegociar?

4. A quantes reunions hi ha assistit de 2005 a 2012, en quines dates i amb quin ordre del dia?

5. Quin mitjà de transport s'hi va desplaçar i amb quin cost, indicant si es va fer en cotxe oficial de la Paeria.

6. Les primes d’assegurança han generat rendibilitat? Es van declarar les primes d’assegurança a hisenda? Quina mena d'assegurances són i de quin capital?

7. Es va autoritzar pel ple la compatibilitat d’aquest càrrec amb la de paer en cap?

8. Es va abstenir el Paer en Cap en aquells acords de ple en què hi pogués haver un conflicte d’interessos amb la Caixa?

9. Com s’entén que a partir del 2010 canviï la legislació respecte de les dietes de caixes i passi a ser retribució, i no obstant, els cobraments siguin similars?

La CUP anuncia que, en cas que Ros continui amb la política d’opacitat envers aquest tema que esta duent a terme, serà tossuda i utilitzarà d’altres mitjans jurídics i populars  perquè la ciutadania pugui conèixer el paper de l’alcalde de Lleida a la Comissió de Control de La Caixa. Des de la CUP exigim a  Àngel Ros doni una resposta clara sobre aquest cas, el temps de la opacitat s’ha acabat, els lleidatans i lleidatanes demanem transparència i el control democràtic de les institucions.