La CUP lamenta la publicació de l’esquela de l’ex-alcalde Victor Hellín Sol

La Candidatura d’Unitat Popular vol manifestar el seu rebuig al fet que la Paeria publiqui una esquela de l’ex-alcalde Victor Hellín Sol, alcalde de la ciutat entre els anys 1943 i 1952.

Victor Hellín Sol va participar activament a Lleida en el fracassat cop d’estat contra el govern de la República. Políticament actiu, des del gener de 1936 formava part de la Falange, i acabada la guerra civil, fou un dels fundadors a Lleida del “Caliu Ilerdenc”, associació “cultural” que va fomentar el “leridanismo” per tal de descatalanitzar la ciutat i les terres de Ponent.  Així mateix, i a banda del càrrec de Paer en Cap durant alguns dels anys més durs de la repressió a la postguerra, va dirigir les forces repressives de l’Estat en diverses províncies espanyoles quan en fou nomenat Governador Civil.

Un cop més, des de la CUP es rebutja de manera contundent que la política de memòria històrica de la Paeria es dirigeixi a fer memòria de còmplices de la dictadura de Francisco Franco, els valors de la qual disten molt d’aquells que han de regir en una societat democràtica. Així mateix, tornem a reclamar a la Paeria la retirada del nomenclàtor de tots els noms d’alcaldes i polítics relacionats amb la dictadura, i siguin substituïts pels de persones relacionades amb la lluita per la democràcia, la justícia social, i la llibertat nacional dels Països Catalans.