La CUP presentarà al·legacions contra el Consorci Sanitari per evitar la privatització de la sanitat pública

La Candidatura d’Unitat Poupular de Lleida presentarà una bateria d’al·legacions a la proposta d’estatuts del nou Consorci Sistema de Salut Integral de Lleida. La formació considera que cal evitar que aquest ens es constitueixi perquè suposria un primer pas cap al trossejament de l’ICS i cap a la seva privatització.

La CUP considera que la intenció de gestionar aquests equipaments sanitaris amb un pressupost comú i d’integrar-los en un mateix consorci significa obrir la sanitat pública a la participació privada. La formació també creu que aquest procés s’engloba dins d’un projecte que pot suposar, a la pràctica, una privatització encoberta de la gestió de la sanitat lleidatana i un intent de desmantellament de tot el sistema sanitari públic en el seu conjunt.

La CUP ja ha manifestat en diverses ocasions la seva oposició a aquest ens. La formació va presentar mocions al ple de la Paeria el 2012 i 2014 i va remetre una carta al Síndic de Greuges el maig del 2014. En el text, la diputada de la CUP, Isabel Vallet,instava el Síndic a posicionar-se respecte el consorci sanitari de Lleida perquè “hi ha indicis suficients per creure que el desmembrament de l’ICS en diferents entitats de gestió autònoma pot obrir la porta a què aquestes unitats sanitàries les gestionin tercers, no subjectes a dret privat”.

Sobre aquest fet, el portaveu de la CUP, Joel Jové, ha manifestat que “realitzarem una bateria d’al·legacions com un pas mes en la lluita per evitar la privatització encoberta de l’ICS”. Jové també ha destacat que la CUP treballarà per “aturar l’esquarterament de l’ICS i estar al costat dels seus treballadors i les treballadores”.