La Iniciativa Ciutadana Salvem el Roser estrena web

La plataforma s'oposa a la conversió de l'emblemàtic edifici en Parador Nacional de Turismo. Com un “mitja de difusió i conscienciació social” ha presentat la Iniciativa Ciutadana Salvem el Roser la seva nova pàgina web. A l'adreça www.atzavara.net/salvemelroser hom podrà trobar informació sobre que és el Roser i les iniciatives dutes a terme per la seva preservació.Amb la nova pàgina la Iniciativa Ciutadana vol comunicar-se i conscienciar a la ciutadania sobre la necessitat de preservar els usos culturals tradicionals de l’antic convent del Roser i la seva idiosincràsia com a símbol nacional català.

Salvem el Roser
s'oposa a l’acord municipal on s’aprova la desafectació de l’ús i del servei del Roser com a bé de domini públic i que permetrà que l'edifici es converteixi en Parador Nacional de Turismo.

A la pàgina es pot trobar dossiers sobre el seu passat i present, propostes alternatives, fotografies i bona part de les notícies aparegudes en premsa sobre aquesta qüestió. Així mateix, i com a novetat, en la pàgina s’hi poden consultar les al·legacions presentades per algunes entitats de Lleida (Candidatura d’Unitat Popular (CUP) i Casal independentista l’Ocell Negre) a l’acord municipal abans esmentat. Unes al·legacions que, segons aquestes entitats, “a dia d’avui i degut al secretisme i poca transparència d’aquest Ajuntament, resten sense respondre i se’n desconeix si han estat admeses a tràmit o no”.

El Roser és el lloc on moltes entitats lleidatanes celebren la Diada de l'Onze de Setembre, no en debades fou cremat per les tropes felipistes, amb els lleidatans refugiats dins, l'any 1707, en que va caure Lleida. Els promotors de la pàgina també esperen redireccionar ben aviat la pàgina al seu propi domini que serà www.salvemelroser.cat.