La CUP inicia una campanya per municipalitzar el servei de bus

La Paeria va aprovar una Moció presentada per la CUP que aposta per la municipalització del servei d'autobusos.

En el passat Ple, celebrat el divendres 28 d'abril, la Candidatura d’Unitat Popular vam tenir l'oportunitat de defensar una Moció on es demana que la Paeria faci un grup de treball amb tècnics propis, representats dels treballadors/es i, si es creu convenient, amb experts en municipalitzacions per tal de que, un cop acabi la concessió del servei d'autobusos el proper 30 de juny, es procedeixi a la seva internalització. La moció, finalment aprovada, es va presentar en el marc d'una campanya, que constarà també de diferents accions i actes, en que demanem la municipalització del servei d'autobusos.

Entenem aquesta municipalització com la garantia de que els criteris sota els quals es gestiona el servei són els d’igualtat, universalitat en l’accés, vocació de servei i no criteris mercantilistes o economicistes. En aquest sentit, l'aprovació de de la moció malgrat ser un pas endavant, no és garantia suficient per a la recuperació d'aquest servei per part del consistori pel que des de la CUP mantindrem l'agenda d'actes i accions reivindicatives a l'hora que estarem amatents a que es facin els passos necessaris per tancar el procés satisfactòriament.

Cal recordar que aquesta reivindicació no és nova per la CUP, s'ha sostingut en el temps d'ençà el 2007 i, sovint, s'ha difòs amb diferents campanyes, com la que vam dur a terme el 2012 amb l'Assemblea de Joves de Lleida sota el títol «Recuperem els nostres serveis públics de Lleida: per la plena municipalització» on s'exigia la municipalització dels dos serveis públics que acabaven la concessió aquell any: els autobusos i el servei d’atenció domiciliaria. En aquest sentit, l'any 2013 diferents entitats amb el suport de la CUP de Lleida impulsàvem una audiència pública per tal de qüestionar el model privatitzador de la ciutat, que s'ha mantingut en els diferents governs fins l'actual, tal i com ja denunciàvem el 2020