La CUP presenta un programa amb més de 450 propostes per transformar Lleida

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Lleida ha presentat el seu programa electoral per les eleccions municipals del 28 de maig. Amb més de 450 propostes, la CUP busca fer front des de la Paeria a l'emergència social i nacional que es viu actualment

El programa està estructurat al voltant de 6 eixos estratègics i busca establir les bases per a una gestió municipal centrada en les necessitats de la ciutadania. La candidata de la CUP, Esther Sancho, destaca la importància de liderar les polítiques socials municipals i assegura que "la seguretat és el dret a viure bé, que la gent tingui els seus drets assegurats. Cal garantir l'accés a pa, treball i sostre a tothom".

Entre les propostes destacades de la CUP es troba l'ampliació del parc públic d'habitatges i la lluita contra l'existència de pisos buits en mans de bancs o fons voltor. A més, la formació política vol recuperar el control públic de serveis essencials com la neteja i l'aigua, impulsar l'economia cooperativa i preservar les terres de cultiu de l'Horta mitjançant la creació d'un banc de terres.

La CUP enfoca la seva proposta cap a la participació popular, amb una mirada feminista de forma transversal i per la defensa dels serveis públics com a pilars fonamentals. "Enfront de l'avanç de la dreta en l'àmbit nacional i municipal, la CUP som bastió de resistència a favor de la classe treballadora i en contra dels interessos dels poderosos", ha declarat Ruben Cobo, cap de llista a Lleida

El programa electoral ha estat el resultat d'un procés col·lectiu d'aprenentatge i debat, anomenat "Posem fil a l'agulla", en què han participat prop d'un centenar de persones. A través de sis debats temàtics, s'han abordat qüestions com els serveis públics, l'habitatge, l'ecologisme, el feminisme, l'educació, la cultura.

La CUP anima la ciutadania a no dimitir de la política i a construir una alternativa activa, basada en l'acció política i les propostes rupturistes i transformadores. Amb l'esperança de transformar i teixir un projecte col·lectiu, la CUP busca desviar les polítiques de la Paeria cap a l'esquerra i amb una visió nacional de Països Catalans. És el moment de la Lleida lluitadora, que defensa les llibertats, la igualtat i la dignitat en cada barri.