Tret de sortida a la campanya de la CUP per impulsar una Audiència Pública contra les privatitzacions
La Candidatura d’Unitat Popular de Lleida donarà aquest cap de setmana el tret de sortida a la campanya que pretén impulsar una Audiència Pública contra la privatització dels serveis municipals. Coincidint amb la propera externalització de l’enllumenat públic i de la xarxa semafòrica de la ciutat, la CUP començarà així la seva ronda de contactes amb organitzacions, col·lectius i agents socials afectats per aquesta situació i iniciarà la recollida de signatures necessàries per a la celebració d’una trobada municipal entre el consistori i les persones que, a títol individual o col·lectiu, estiguin interessades en ella.
Considerem que aquesta mesura, impulsada pel PSC i compartida per la resta de partits polítics que formen el ple municipal, tan sols persegueix la rendibilitat econòmica i no està pensada per oferir un servei adequat als ciutadans i les ciutadanes. En aquest sentit, la Candidatura d’Unitat Popular considera d’especial importància mantenir els serveis bàsics en mans públiques com a garantia que els criteris sota els quals es gestionaran seran els d’igualtat, universalitat en l’accés, vocació del servei a la ciutadania i no criteris merament mercantilistes o economicistes.
L’economista i portaveu de la CUP, Josep Manel Busqueta, ha explicat que la CUP pretén impulsar una Audiència Pública “per tal de generar un espai de debat comú entre totes i tots els lleidatans sobre el model de ciutat que volem, des d’una transparència democràtica bàsica”.
A Lleida, el 11 de juny de 2013.