Clam per la defensa dels drets nacionals i socials en els actes de la Diada

Prop de 700 persones es manifesten pels carrers del centre de la ciutat de Lleida, convocades per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), l'Assemblea de Joves i Maulets, en la que ha estat la setzena edició d'aquests actes i una de les convocatòries més concorregudes dels darrers anys. Una assistència molt superior a la que ha tingut l'acte institucional que l'Ajuntament de la ciutat havia programat a la Seu Vella a la mateixa hora.

A part de la nombrosa assistència, els organitzadors han valorat molt positivament el gran nombre d'entitats i associacions de tota mena que han decidit dur a terme l'ofrena de la Diada a l'Edifici del Roser, tal i com l'esquerra independentista havia reclamat, davant l'intent del PSC d'acabar amb les ofrenes en aquest indret simbòlic i traslladar-les a la Seu. En aquest sentit, aquest any moltes de les entitats i partits que l'any passat havien acudit a la convocatòria municipal, aquest anys han decidit arraconar al PSC en el seu intent d'acabar amb el Roser com a espai preferent de memòria de la ciutat, assistint a l'antic convent, que durant tot el matí s'ha convertit en l'epicentre de la Diada.

Pel que fa a la convocatòria dels actes de l'esquerra independentista, un acte polític que ha clos la tradicional manifestació a l'Av. Blondel, on els diferents oradors han traslladat la necessitat de plantar cara a les retallades socials que el govern de la Generalitat ve duent a terme en el que és una ofensiva sense precedents per desmuntar l'estat del benestar i finiquitar les conquestes socials aconseguides al llarg de moltes dècades. Rubén Cobo, que ha intervingut en nom de la CUP i Daniel Cuit que ho ha fet en nom de l'Assemblea de Joves, han exigit la finalització de les retallades i la necessitat de continuar la pressió al carrer per atura-les tot i cridant a la mobilització constant i la fermesa de les classes populars de la ciutat.

Diverses actuacions musicals i grups de cultura tradicional i popular han amenitzat l'acte polític, que s'ha clos amb un vermut i un dinar popular a la Plaça del Dipòsit, amb l'assistència d'un centenar de persones.