Els i les estudiants de Belles Arts es rebel•len contra el seu trasllat fora del Roser

Tot i les fortes pressions exercides per la direcció de l'Escola de Belles Arts i per l'equip de govern de la Paeria (PSC) amb el mateix alcalde Àngel Ros al seu capdavant per tal d'evitar-ho, els i les estudiants d'aquest centre s'han concentrat aquest dimarts dia 3 davant de l'ajuntament de Lleida per tal de protestar per les pèssimes condicions en les que es veuen obligats a estudiar, per culpa de la degradació a que s'ha vist sotmès l'edifici del Roser, d'ençà de la renúncia del dret d'usdefruit que la Paeria ostentava sobre l'espai, ara farà dos

Els i les estudiants han denunciat també els plans de l'equip de govern de traslladar de forma temporal l'Escola a d'altres emplaçaments (probablement al Complex de la Caparrella) per tal de que puguin iniciar-se les obres de reconversió de l'espai del Roser en Parador Nacional de Turismo, obres que hi té projectades el Ministerio del ram i a l'espera que s’adeqüi l'emplaçament definitiu de l'Escola a l'antic convent de Sant Pau, les obres de reforma del qual ni tan sols s'han iniciat, i duent ja un important retard respecte els terminis fets públics.

L'Assemblea d'Estudiants ha mostrat també la seva oposició a un trasllat de caràcter temporal i provisional i exigeix seguir rebent la docència en el mateix Roser i en unes condicions dignes, el manteniment de la titularitat municipal de l'equipament i els seus tradicionals usos educatius.