Homenatge a les víctimes del feixisme

Dins dels actes 2N en record i homenatge a les víctimes a Lleida dels bombardejos franquistes impulsat per la Baula amb la participació de mes d’una vintena d’entitats, avui la CUP, conjuntament amb Endavant, poble Lliure, Arran, la Forja i el SEPC han realitzat un mural a la passarel·la dels instituts a Passeig de Ronda.

La CUP de Lleida ha volgut dedicar aquesta commemoració agermanant aquell fet horrible amb els que paral·lelament tingueren lloc a Tortosa, dues ciutats on la història, i amb ella la guerra, ha anat lligada al llarg dels segles; del curs del Segre fins a la Vall de l'Ebre. Des del temps dels ibers, romans, andalusins i fins a la Catalunya Nova.

Es per això que la confecció del mural, situat al turó de Gardeny, on es lliurà la darrera batalla per evitar l’entrada de tropes feixistes a Lleida ha anat a càrrec de la lleidatana Txus Montejano i el tortosí d’adopció, Roc Blacblock i es pot veure una de les famoses imatges del bombardeig de la ciutat ponentina.

El portaveu de la formació, Pau Juvillà, ha recordat la importància de la memòria en la lluita contra el feixisme i contra aquells que el volen blanquejar i ha tingut un record a aquelles i aquells que hi van deixar la vida durant la dictadura, la transició i posteriorment com Guillem Agulló.

Els actes continuaran el proper 27 d’octubre amb la projecció del documental sobre els bombardejos feixistes a Tortosa, “a les fosques”  a les 20:30 a l’espai funàtic.