La CUP afirma tenir la clau del canvi real a la PAeria

Així, d'una banda, en l’eix nacional reivindiquen que només la CUP pot garantir que el 155 no torna a la Paeria, ja que si depèn del Comú, els liles no descarten donar l'alcaldia al PSC.

Amb relació a l'eix social els anticapitalistes denuncien que el tripartit de 2019 amb ERC al capdavant ha fet unes polítiques socials continuistes en serveis públics, que continuen segrestats en mans de Florentino Pérez que té Aigües de Lleida, la neteja. I fins i tot el servei d'ajut a domicili, ingressant beneficis milionaris mentre els serveis als lleidatans/es es degraden cada cop més. Alhora que han fet molta gesticulació sobre feminisme i igualtat del col·lectiu LGTBIQ+, però a la pràctica les dones víctimes de violències segueixen sense un centre públic, no hi ha projectes seriosos d'inserció laboral dels col·lectius de discapacitats i LGTBI més discriminats laboralment. I malgrat que l'emergència climàtica pretenen industrialitzar l'Horta de Lleida que és un espai agrari i pulmó verd de la ciutat.

Per això la formació ereivindica com la clau del canvi per garantir un model de ciutat compromesa amb el país i amb els drets socials a parts iguals i no haver de triar entre una cosa o l'altra.

Eulàlia Reguant, diputada al Parlament, ha dit  “Ens juguem que la gestió del que és necessari per viure sigui privada o pública i al servei de les majories. No es tracta de qui pot gestionar millor, es tracta de qui planteja una alternativa. El vot a la CUP és un vot desacomplexat per defensar allò necessari per viure, per garantir habitatge, per defensar la llengua. Ens juguem que hi hagi les propostes grises, buides i privatitzadores de sempre o que hi hagi propostes que són per a la gent treballadora i per al territori.

Per la seva part el cap de llista per Lleida Ruben Cobo ha afirmat: "votar a la CUP el 28 de maig és votar a la clau del canvi real a Lleida. Ni 155 ni Ibex 35, nosaltres volem una Lleida on es visqui bé, amb bons serveis públics, amb espais verds, amb comerç de proximitat, amb barris vius i cohesionats, amb accés a la cultura i el patrimoni, on el català no retrocedeixi i on la Paeria sumi dins el municipalisme independentista per aconseguir la República."