La CUP aposta per una regidoria dels Països Catalans

25 d’abril, dia del País Valencià, la Candidatura d’Unitat Popular anunciem que impulsarem una regidoria que tingui com a àmbit de treball estrènyer llaços i construir Països Catalans. Aquesta regidoria, l'àmbit de la qual pot formar part d’una altra regidoria o comissió més amplia, ha de teixir relacions amb la franja de Ponent i altres territoris de parla catalana així com impulsar l’agermanament de la nostra ciutat amb Xàtiva.

Ha d’impulsar i participar en la formació d’estructures organitzatives comunes dels Països Catalans, des d’on es puguin posar en marxa polítiques municipals cooperatives i de solidaritat entre els diferents municipis en els àmbits social, econòmic i cultural. En el terreny institucional: l’Assemblea de Regidors i Regidores dels Països Catalans, i en l’àmbit popular: la Xarxa Municipalista dels Països Catalans.

Des de la CUP entenem que cal apostar per la referencialitat de Lleida com a capital històrica, amb polítiques d’intercanvi i suport amb territoris d’arreu dels Països Catalans a través de projectes transfronterers i supradministratius de caràcter cultural, econòmic i social, especialment amb el territori de la Franja de Ponent.

Correspondria a l’àmbit d’aquesta regidoria també aquelles propostes i accions per assolir la ruptura democràtica amb l’Estat espanyol. Mesures de suport al Parlament de Catalunya, donant suport efectiu a les iniciatives sorgides del Parlament de Catalunya i de la societat civil en aquest sentit així com avançar en l’associacionisme municipalista en clau de ruptura