La CUP contrària a que la variant esquarteri l'Horta de Lleida

La CUP de Lleida, vol manifestar la seva oposició a qualsevol traçat de la variant que suposi un esquarterament o la degradació de l’Horta de Lleida tal i per tant s’oposa a que la variant sud de Lleida acabi passant pel mig d’aquesta zona.L’Horta és el gran pulmó verd de Lleida i una part essencial de la nostra ciutat,  es tracta d’un espai agrari que realitza funcions positives de tipus mediambiental (pulmó verd, equilibri territorial, generador del paisatge, etc.), econòmic (està ocupat per explotacions agrícoles que desenvolupen una activitat econòmica) i social (com a lloc d'ocupació de molts pagesos a temps parcial i d'esbarjo de ciutadans en les zones naturalitzades) i que com a part essencial de la nostra ciutat, ha d’ésser preservat.

Cal establir un Pla Director Integral de l’Horta, cal dotar aquest espai d’infrastructures i serveis eficients que consolidin les explotacions agràries i cal, necessàriament, promoure un model agrícola viable i respectuós amb el medi ambient, i unes xarxes de comercialització dels productes obtinguts concertades o participades amb el sector productiu que garanteixin la viabilitat de les explotacions. El 27 de juliol del 2006 l’Ajuntament de Lleida va aprovar una moció presentada pels grups municipals del PSC, ERC, IC-V, CIU i PP on es demanava l’estudi de dues noves propostes de variant que minimitzessin l’impacte d’aquesta sobre el medi i que s’optimitzessin les infrastructures ja existents.

Des de la CUP apel·lem a la responsabilitat i la coherència d’aquests partits polítics que varen proposar i aprovar aquesta moció, fem una crida a la defensa de l’Horta i oferim a la Plataforma Defensem l’Horta  tot el nostre suport.

Lleida, 17 de desembre de 2008.