La CUP crida a la participació als actes de l'esquerra independentista lleidatana pel 12 d'octubre

Aquest proper 12 d’octubre, l’esquerra independentista lleidatana convoca, en el marc de la campanya 300 anys, una manifestació nacional a la ciutat sota el lema "300 anys d’ocupació, 300 anys de resistència, salvem el Roser". L’elecció de la data no és casual, aquest dia es compliran precisament 300 anys dels fets del Roser, una de les matances de civils més brutals que ha viscut la història de la ciutat i que suposà l’assassinat per part de les tropes borbòniques, l’octubre de 1707, de prop de 700 civils refugiats en el seu interior d’aquest antic convent.
L’espai, que amb el transcurs dels anys ha esdevingut un símbol d’afirmació nacional i un indret preferent de memòria i record dels tràgics fets del 1707, es troba en l’actualitat en perill, ja que el Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, en convivència de la Paeria i amb el vot favorables de la totalitat de les forces polítiques amb representació al consistori lleidatà, volen convertit el que ara és un espai de memòria i record, en un elitista Parador de Turismo de l’empresa Paradores Nacionales És per això que la Candidatura d’Unitat Popular fa una crida al conjunt de la societat catalana a la participació en la manifestació cívica que el proper dia 12 d’octubre recorrerà els carrers de Lleida per tal d’exigir la retirada del projecte i la preservació dels usos socio-educatius per a l’espai, així com en la resta de les activitats organitzades per les organitzacions de l’esquerra independentista lleidatana, entre elles la mateixa CUP.