La CUP davant la campanya per un municipi lliure de transgèncis d'ICV

La Candidatura d’Unitat Popular (la CUP) al respecte de l’anunci del diputat sr. Pané de ICV de que aquest partit pretén presentar mocions per declarar municipis lliures de transgènics allà on disposi de representació municipal volem anunciar el següent:

1.- La CUP celebra de manera sincera aquesta iniciativa de ICV en la lluita per una Catalunya lliure de transgènics que es suma a la campanya impulsada per les CUPs a nivell del Principat amb la presentació de diverses mocions en municipis com Valls, Vilafranca del Penedès, Torà o Mataró.

2.- La CUP fa una crida a ICV a presentar també mocions allà on no tingui representació municipal, i a agrupar esforços i recollir les mocions que les CUPs han presentat en diverses ciutats on encara no gaudeixen de representació municipal, com es el cas de Girona o de Lleida on es va presentar conjuntament amb Assemblea Pagesa.

3.- La CUP apel·la a la responsabilitat de ICV com a soci del govern tripartit a aturar el Decret de coexistència en tràmit de redacció per la Generalitat de Catalunya de manera immediata, entenem que ICV no pot impulsar una mesura a nivell municipal i no exigir la retirada d’aquest Decret. Emplacem aquest partit a dur a terme les iniciatives parlamentaries necessàries per aconseguir una Catalunya lliure de transgènics i a aturar de manera urgent els cultius d’organismes modificats genèticament.

4.- En darrer lloc, la CUP continuarà la seva col·laboració en campanya per una iniciativa Legislativa Popular amb d’altres col·lectius i exigirà responsabilitats a ICV en cas de l’aprovació del Decret de coexistència.

Lleida , 1 d’octubre de 2007.

Candidatura d’Unitat Popular