La CUP demana la municipalització dels busos

Després que la concessionària dels busos de Lleida hagi demanat prorrogar cinc anys més el contracte , que fineix el 30 de juny de 2022 i atès que, tal i com s’indica en les condicions de la concessió, “la pròrroga es faria de forma automàtica”, exígim a la Paeria que aturi aquesta pròrroga automàtica i iniciï el procés per municipalitzar aquest servei.

Considerem que una gestió pública que entengui l'autobús urbà com un servei i no com un negoci ha de permetre millorar les freqüències de pas, incrementar el nombre de línies i millorar les condicions laborals de les treballadores i treballadors d’aquest servei públic.

En aquest sentit entenem que la municipalització suposaria un major control de la qualitat del servei en benefici de les usuàries que sovint en depenen en el seu dia a dia. D'altra banda, considerem que en un moment d'emergència climàtica com l'actual cal una ciutat compromesa amb el medi ambient des de les institucions i, en aquest sentit, el control del transport públic és clau en la transformació cap un model de mobilitat més sostenible.

Defensem per tant la necessitat de mantenir els serveis bàsics en mans públiques així com garantir que els criteris sota els quals es gestionaran seran els d’igualtat, universalitat en l’accés, vocació de servei a la ciutadania i no criteris merament mercantilistes o economicistes.