La CUP demana que La Paeria faci costat als treballadors dels busos

Després que el sindicat CCOO hagi anunciat, aquest dimarts, la convocatòria de dos jornades de vaga a Autobusos de Lleida per denunciar "l’incompliment de l’empresa a aplicar l’increment salarial pactat al conveni per a l’any 2022" la Candidatura d’Unitat Popular demana que la Paeria es posi al costat dels i les treballadores d’autobusos de Lleida, atès que es tracta d’un servei privatitzat. La formació demana que l’Ajuntament de Lleida faci complir a l’empresa els acords adquirits amb les i els treballadors i aturi la precarització d’aquest servei.

Així mateix la CUP, tal i com ja va fer el passat gener després que la concessionària dels busos de Lleida demanés prorrogar cinc anys més el contracte, que fineix el 30 de juny de 2022, i atès que, tal i com s’indica “la pròrroga es faria de forma automàtica”, segueix exigint La Paeria que aturi aquesta pròrroga automàtica i iniciï el procés per municipalitzar aquest servei.

La CUP considera que el servei ha de ser de gestió pública, que entengui l'autobús urbà com un servei i no com un negoci; ha de permetre millorar les freqüències de pas, incrementar el nombre de línies i millorar les condicions laborals de les treballadores i treballadors.

En aquesta direcció els anticapitalistes defensen la promoció i l’impuls de la gestió pública dels serveis públics, ja que entenen que la qualitat dels serveis que presta l’administració té a veure amb la responsabilitat, la transparència i el compromís en la seva gestió pública, així com en garantir la seva regularitat i continuïtat.

La CUP defensa, doncs, que és necessari mantenir els serveis bàsics en mans públiques com a garantia que els criteris sota els quals es gestionaran seran els d’igualtat, universalitat en l’accés, vocació del servei a la ciutadania i no criteris merament mercantilistes o economicistes.