La CUP demana que Les Basses siguin un parc públic sense privatitzacions

Des de la Candidatura d’Unitat Popular volem manifestar la nostr oposició a la proposta d’aprovació provisional del pla especial urbanístic del Parc de les Basses aprovada per la comissió informativa de polítiques de gestió urbanística, d'habitatge i de transició ecològica atès que suposa la privatització d’un 30% d’aquest espai.

Cal fer esment que l’octubre del 2015, quan el llavors govern del PSC va proposar la creació d’un parc dels Barrufets en aquell espai (un fet que en suposava també la seva privatització), els grups municipals de la Crida-CUP, ERC i el Comú de Lleida vam presentar una moció en el Ple municipal de la Paeria per tal que se sotmetés a votació el model de gestió del parc de les Basses en cas que “es reactivés la proposta d'ubicar-hi un parc d'oci familiar dedicat als Barrufets o qualsevol altra iniciativa que impliqui la privatització de l'espai".

Avui, el partit de govern que va signat aquella moció gira l’esquena i aposta, un cop més, pel model del PSC que confronta directament amb les conclusions de l’audiència pública sobre aquest parc que es va dur a terme el setembre del 2012 on diverses entitats (Centre Excursionista de Lleida, Ipcena o l’Ateneu Popular de Ponent entre d’altres) i veïnes es van oposar a la privatització encoberta dels usos i la gestió del Parc i en van demanar ús ha de ser 100% públic.

La CUP aposta per un parc públic obert a tothom, que sigui totalment d'ús públic que pot contenir un càmping però demana que aquest, com es fa en d’altres llocs, sigui gestionat directament per l’ens municipal.