La CUP demanem impulsar des de la Paeria beques per fomentar la literatura en català

La CUP de Lleida considerem que davant del retrocés de l'ús social de la llengua així com per tal d'augmentar l'índex lector cal impulsar des de les institucions premis i beques literaris tant per infants i joves com creadors no consolidats.

D'una banda, els premis literaris entre els joves i els més menuts no tan sols estimularia l'ús del català sinó que també fomentaria en aquestes franges d'edat l'hàbit de l'escriptura i, per extensió de la lectura, un aspecte aquest darrer en què les dades donen signes d'especial preocupació.

Pel que fa a beques per autors no consolidats, la proposta permetria fomentar l'aparició de noves veus en la literatura lleidatana que avui no disposen d'un espai en el mercat. Igualment, amb aquestes ajudes els nous creadors tindrien més independència econòmica el que els permetria disposar de més temps per a les seves creacions.

Pel que fa a la proposta, el cap de llista de la CUP Lleida a les properes municipals, Ruben Cobo, ha afirmat que "Cal incrementar el pressupost en cultura gradualment els anys vinents per tal de poder prendre mesures actives en la protecció de la llengua i foment de la literatura que vagin més enllà de les bones paraules".