La CUP denuncia la precarització del servei d'atenció domiciliària a Lleida

La CUP denuncia que el 13 de febrer de 2019 la Crida per Lleida – CUP va presentar un document amb diversos incompliments que es consideren significatius respecte del plec de condicions i de la resta de documentació associada al desenvolupament del servei d’atenció domiciliaria per part de l’empresa concessionària UTE SUARA SERVEIS i SCCL-CLANSER i que, des de llavors no s’ha rebut resposta de la seva esmena ni es coneixen sancions contra l’empresa concessionària.

El document que es va presentar a Paeria detallava de manera concreta més d’una vintena d’incompliments entre els quals la manca de presentació de memòries anuals, la manca d’auditories internes per validar la implementació de la proposta de control, la inexistència de qüestionaris per detectar els riscos del domicili, de registres de seguiment de les actuacions que es duen a terme o de la implantació real del protocol contra la violència de gènere ni l’existència de mesures correctores en casos denunciats.

La formació va demanar que s’iniciés d’immediat un procés de verificació dels incompliments descrits, que es procedís, si s’escau, a la sanció per incompliment de les condicions associades al desenvolupament d’aquest servei en règim de concessió i, si es el cas, a la seva rescissió i que es fes públic els resultats de les verificacions esmentades anteriorment i de les conclusions i accions a dur a terme per part de l’Ajuntament de Lleida.
Un any i mig després no es disposa d’aquesta informació.

La CUP demana novament que s’actuï immediatament sobre els incompliments detectats,  s’informi a la ciutadania del resultat d’aquestes actuacions i denuncia la precarització d’aquest servei on la precarietat té nom de dona.