La CUP denuncia la privatització del Servei d’Atenció Domiciliària

Aquest matí, el Ple de La Paeria ha rebutjat el recurs presentat per una vintena d'entitats (com l’Ateneu Cooperatiu la Baula, el Casal de Joves, la CGT, la Intersindical-CSC, el SEPC, la Intersindical Alternativa de Catalunya, Endavant Ponent, la Forja, Arran, el grup de Dones de Lleida, la PAH i la mateixa CUP Lleida) per aturar la licitació del contracte del servei d'atenció domiciliària.

La declinació dels recursos presentats arran la privatització del servei impulsada pel govern d'ERC, Junts i el Comú el passat 9 d'octubre de 2020 suposa, de facto, la renúncia a municipalitzar el SAD. Aquesta licitació implica la precarització de les condicions laborals de les treballadores, ja que no es contempla la unificació dels salaris a l’alça ni condicions de treball cap el règim de contracte indefinit, ni tampoc jornades completa o superior a mitja jornada, pel que hi haurà un personal subrogat procedent dels 2 antics lots amb sous desiguals, i no es preveu cap mecanisme en el Plec per unificar aquesta situació en pro de la igualtat salarial. Ras i curt, la recepta de sempre del govern de la Paeria, actual i anterior, que fomenta la precarietat i la temporalitat en les treballadores de l'administració pública.

Pel que fa a la perspectiva de gènere, tampoc s'unifiquen les mesures de conciliació ni s'introdueixen mesures de Pla d'Igualtat en un sector especialment castigat: el de les cuidadores i netejadores de la llar, per la sobrecàrrega familiar i la discriminació de gènere.

Amb aquest acord La Paeria licita, un altre cop, el Servei d’Ajut a Domicili (SAD) tot i que fa només dos anys, quan els actuals grups del Govern estaven a l’oposició, eren partidaris de municipalitzar-ho.