La CUP denunciem l'incompliment de l'acord per municipalitzar el servei de bus

La Candidatura d’Unitat Popular hem denunciat l’incompliment de la moció presentada per aquesta organització i aprovada pel ple del 29 d’abril del 2022, amb 13 vots a favor dels grups municipals ERC-AM, JxCat Lleida i Comú de Lleida, on s’instava a la Paeria a  la confecció d’un grup de treball per tal de municipalitzar aquest servei, el treball del qual s’havia de presentar no “ més tard del març del 2023 i la seva aplicació no es demorarà més d’1 any respecte de la finalització de la concessió”.

Denunciem que ni l’equip de govern ni cap dels grups de l’oposició ha demanat el compliment ni ha fet seguiment d’aquest acord. A més, cal recordar que l’anomenat pacte de Sant Joan signat el juny del 2019 per ERC, JxCAt i Comú de Lleida va conduir a privatitzar cinc serveis públics en només un any, seguint el model endegat pel PSC.

La CUP defensem la municipalització  del servei d’autobusos de la ciutat com la garantia que els criteris sota els quals es gestiona el servei són els d’igualtat, universalitat en l’accés, vocació de servei i no criteris mercantilistes o economicistes i anuncia que continuarà exigint el compliment d’aquest acord i treballant perquè, els serveis públics ara privatitzats, retornin a mans de tothom.