La CUP emplaça a l'alcalde a explicar quins mèrits justifiquen els carrers d'alcaldes franquistes

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) responent a les declaracions realitzades ahir per l’alcalde Ros en que manifestava que cal mantenir dins el nomenclàtor de carrers els noms dels ex-alcaldes franquistes, perquè segons Ros “haurien treballat a favor de la ciutat en algun moment”, l’emplacem públicament a explicar a la ciutadania quins són aquest mèrits realitzats durant el seu mandat no democràtic, per exemple de l’alcalde Areny. Per ajudar a l’alcalde a fer aquest exercici de memòria, li recordem que per exemple durant el mandat de l’Alcalde Areny (alcalde de Lleida de 1939 a 1941) existiren a Lleida 3 camps de concentració: al Seminari Nou, a la Seu Vella i a la fàbrica Vilalta.

Així mateix, ens adrecem al PSC, ERC i a IC-V, com a responsables dels anteriors governs municipals que segueixen demorant aquesta presa de decisió, per a que a més de fer declaracions i gestos, actuïn amb responsabilitat i prenguin les següents mesures per dignificar la nostra memòria col·lectiva:

Al PSC al govern municipal, enretirant tota la simbologia feixista així com la medalla a Franco, com venim exigint la CUP des de fa anys, ja a l’anterior tripartit municipal.

A ERC a la presidència de la Diputació de Lleida, que ahir en un exercici d’hipocresia demanava enretirar la medalla municipal, tenint pendent com tenen enretirar la medalla a Franco que en el seu dia li atorgà la Diputació, que per fi ho facin tal i com la CUP els va demanar fa més d’un any.

A ICV, atès que la seva portaveu s’ha oposat a la demolició del monòlit pel niu d’una cigonya, que rectifiqui aquestes lamentables declaracions i se sumi d’una vegada a l’exigència ciutadana de la retirada definitiva de tots els vestigis de la dictadura en la nostra ciutat, especialment del nomenclàtor de carrers.

Lleida, 13 de novembre de 2008.