La CUP es dota d’uns nous estatuts i es posa en marxa pel debat estratègic

La Candidatura d’Unitat Popular va aprovar, el 6 de juliol , en la segona part de la seva Assemblea Nacional celebrada a Manlleu, uns nous estatuts, que li han de permetre encarar el futur amb més garanties d’incidència, treballant des dels municipis i el territori, però sense perdre la prespectiva nacional. Els nous estatuts de la CUP són fruit d'un any de debats en comissió i dues jornades de debat assebleari les que han dut a l’aprovació, mitjançant el consens de la majoria, un 75% dels vots i recullen aportacions de les diferents sensibilitats existents dins la CUP.

Els nous estauts reforcen el caracter assembleari i municipalista de la CUP i afegeixen algunes novetats com és la creació del Consell Polítc (màxim òrgan de decisió entre Assemblees Nacionals) i la definició del militant com a subjecte amb drets i deures propis no només en l’àmbit local, sinó també en el nacional.

L’Assemblea Nacional de la CUP es va iniciar el passat cap de setmana a Manlleu on, a més de renovar alguns membres dels seu Secretariat Nacional, va aprovar una proposta per a posar en marxa un debat sobre el seu paper polític que li ha de permetre dibuixar una línia d’acuació i un pla de treball que la facin avançar per als propers anys.

En les properes convocatòries del Secretariat Nacional i del nou Consell Polític la CUP estructurarà el nou debat polític que es culminarà en una assemblea extraordinàia prevista per finals d’aquest any 2008.

Podeu llegir la crònica de l'Assemblea en premsa als següents enllaços:  Tribuna Catalana, Naciodigital.cat, El Punt.