La CUP exigeix que La Paeria trenqui amb els establiments hotelers que fomenten el racisme

La Candidatura ha demanat avui a l’Ajuntament de Lleida que faci una relació detallada dels establiments hotelers que s’han negat a allotjar temporers, tot i pagar l'estada per avançat i, que trenqui tot lligam de col·laboració turística amb ells.

El dissabte l'activista lleidatana Nogay Ndiaye de la plataforma fruita amb justícia social va denunciar el racisme de tots els hotelers i llogaters de Lleida que es van negar a donar allotjament als  temporers que encara avui  dormen al carrer de la nostra ciutat, malgrat que el futbolista de l'AS Mònaco Keita Baldé es va oferir a pagar l'estada a tots aquests treballadors mentre durés la campanya de la fruita d'enguany.

Així mateix, la formació ha demanat que es faci públic el llistat dels establiments que s’han negat a acollir aquestes persones en un cas clar de racisme i classisme que la nostra ciutat ha de denunciar i condemnar de manera urgent i taxativa i que doni compte d’aquests fets a la Generalitat per la imposició de la corresponent sanció per incompliment de la legislació que regula el dret d’admissió.