La CUP exigeix revertir la situació de segregació escolar i defensa l'educació pública

Avui, la Candidatura d'Unitat Popular en el marc de la campanya Que no ens robin la vida ha manifestat l'aposta ferma pel sistema educatiu públic català.
Un sistema educatiu que ha patit en els últims anys una deixadesa de responsabilitats per part de les diferents administracions, tant a nivell de personal, com a nivell de recursos materials i econòmics imprescindibles per fer front a les necessitats educatives que té el país.

Mentre es retallen les dotacions, el personal i les substitucions, generant ràtios molt elevades i inassumibles a les escoles, es continuen mantenint els concerts econòmics als centres privats. Mentre es tanquen línies i escoles públiques, se sufraguen centres privats insostenibles amb recursos de la mateixa administració.

A Lleida, a més a més, patim un greu problema de segregació escolar. Una situació denunciada per sindicats d'estudiants i de docents com el SEPC i la CGT. La Sindicatura de Greuges ha alertat d'aquesta problemàtica que implica la vulneració de drets fonamentals, com l'educació i la igualtat d’oportunitats, i que provoca greus situacions d'exclusió social. De fet, el mateix Síndic afirma que aquesta segregació escolar és la llavor de futurs conflictes socials.

Les administracions, tot i reconèixer la gravetat de la segregació escolar que vivim, no han implementat mesures reals, valentes i decidides per començar a revertir aquesta situació.

Des de la CUP, entenem l'educació pública i de qualitat com un element clau per construir la societat que volem, una eina imprescindible d’inclusió i cohesió, garant de la igualtat d'oportunitats i que ha d’intentar eliminar la xacra de l’exclusió social. I per això exigim a la Paeria i al Departament d’Ensenyament una aposta clara per revertir la situació de segregació escolar a la ciutat i un finançament adequat a les necessitats del país.