La CUP fa memòria de la lluita veïnal del Clot de les Granotes

El passat dijous 24 de Gener la Candidatura d'Unitat Popular de Lleida dugué a terme un acte a la sala Nausica de l'Ateneu Popular de Ponent al barri del Clot de les Granotes. Intervingueren per una banda l'expresident de l'associació de veïns Francesc Rivas, que esposà com havia estat l'evolució del barri al llarg dels darrers 30 anys i de com les lluites veïnals van ficar moltes vegades l'ajuntament contra les cordes obligant-lo a modificar projectes urbanístics, alguns de gran importància per al barri com és el cas de la mateixa plaça del Clot.

D'altra banda, per la part de la CUP parlà Rubèn Cobo, que convertí l'acte en un sentit homenatge a aquelles lluites que, malgrat el que tenen de local i d'invisible en el conjunt de la política global, han marcat de forma determinant tant la fesomia com la personalitat dels barris de la ciutat i han estat determinants en el dia a dia de la gent del carrer.

Durant l'acte es presentà el darrer número del butlletí de la CUP que recull entre altres articles un especial sobre el Clot de les Granotes on es detalla la cronologia d'uns fets que marcaren l'esdevenir d'un barri. El butlletí, que presenta un nou format, pretén recollir durant els propers números les diferents experiències acumulades als diferents barris de la ciutat alhora que les mancances que malgrat tot arrosseguen.

L'acte fou també utilitzat d'excusa per la CUP de Lleida per inaugurar una exposició, que es pot visitar a la sala de la cafeteria de l'Ateneu Popular de Ponent, on s'exposa de forma gràfica els fets esmentats i es pot seguir més detalladament l'experiència viscuda per la gent del barri.

Vegeu la crónica de l'acte de l'edició digital de l'Avui i de Directe.cat.