La CUP fa una crida a donar suport a les mobilitzacions del personal sanitari de Lleida

La CUP de Lleida manifesta el seu suport a les mobilitzacions que ha iniciat el personal sanitari sota el paraigües de la iniciativa ‘Primavera Sanitària’ per reivindicar un sistema totalment públic i unes condicions laborals dignes. Així, fa una crida als usuaris i usuàries a participar de les mobilitzacions convocades pels professionals a Lleida: el dimecres 17 a les 12h sortiran de nou a les portes de l’Arnau de Vilanova i d’alguns CAP de la ciutat, i el dilluns 15 a les 12h ho faran a l’hospital Santa Maria.

En aquest sentit, la CUP Crida Constituent ha proposat una iniciativa parlamentària per tal que tot el personal del SISCAT cobri el 100% del Complement de Productivitat Variable (DPO) i que s’estableixi que la quantia d’aquest deixi de ser variable i per objectius, i s’incorpori de forma fixa a la Mesa Salarial. També va presentar una esmena als Pressupostos 2020 proposant el retorn del 5% del salari retallat amb el Decret Llei 3/2010 (entre ell una part del personal sanitari), que va ser rebutjada per JxCat, ERC i Cat-ECP.

Pels anticapitalistes, la COVID19 ha posat de manifest els límits i contradiccions de l’actual model sanitari público-privat, molts dels quals els ha suplert la tasca del personal i aposten per derogar les lleis que imposen aquest model i avançar cap a un sistema sociosanitari de gestió, titularitat i control totalment públics.

Lleida, 10 de juny de 2020