La CUP i d'altres col·lectius de la ciutat denuncien la situació de les detingudes a Mèxic

La Maranya va acollir, el dissabte 11 d'agost,  una roda de premsa convocada per la CUP, la Maranya, la CGT i la corresponsalia del setmanari Directa, organitzacions on participava activament l'Ari Nieto, una de les companyes arrestades a Mèxic. Durant la roda de premsa s’ha explicat que les companyes van ser detingudes a Oaxaca (lloc que viu en estat d’excepció) mentre anaven a sopar. La policia local va robar-los-hi totes les seves pertinences i la documentació. Posteriorment, van ser traslladades a la comissaria i van romandre llarga estona en una habitació fosca (les companyes denuncien maltractaments i l’ús de violència física, sexual i psíquica) i portades a Migració, on foren suposadament denunciades per escàndol públic i per anar indocumentades, un fet que van poder sentir però del qual no van ser informades en cap moment.

Les 3 companyes i el company porten 6 dies detinguts, actualment a migració d’Itzaplana, i a la roda de premsa s’ha volgut denunciar la vulneració dels drets humans i legals en la seva detenció i la preocupació per la seva situació actual. A la vegada s’ha demanat la seva immediata posada en llibertat i s’ha denunciat la impunitat amb la que actua la policia mexicana.

S’ha anunciat propers actes, com l’entrada d’una sol·licitud a l’Ajuntament de Lleida perquè demani la seva llibertat i s’interessi per la situació de les nostres companyes, i la realització d’una concentració dilluns 13 a les 19 hores a la Plaça Paeria (a Barcelona se’n durà a terme una altra a les 12 hores a la Plaça Sant Jaume).