La CUP i la resta de l'EI presenta els actes de La Diada

Els actes inclouen una manifestació que sota el lema «Som un poble que lluita, som Països Catalans» recorrerà els carrers del centre de Lleida així com la presentació d'un manifest en defensa de la llengua.

Avui dilluns l’esquerra independentista de Lleida (que agrupa els col·lectius de la ARRAN, CUP, Endavant i SEPC) hem presentat al pati de l’IEI els actes unitaris de l’independentisme revolucionari per la Diada Nacional de Catalunya. Sota el lema «Som un poble que lluita, som Països Catalans», convoquem a la ciutadania en defensa de la llengua, el territori i les classes populars, per combatre l'actual onada reaccionària i per a tornar a situar el conflicte nacional en clau rupturista.

Des de la CUP entenem que cal sortir als carrers per tal de recuperar la inciativa en el conflicte amb l'Estat espanyol per tal d'avançar en l'objectiu de la indepndència. Avui, després d'anys de renuncies per part dels partits que lideraven el procés i l'amenaça del retorn de l'autonomisme, resulta imprescindible recuperar el pols dels carrers. També en el moment actual hem d'estar a l'alçada per fer front a l'onada reaccionària que assola el país, des del Principat, al País Valencià i les Illes Balears. Cal combatre el discurs de l’extrema dreta, que ha permeabilitzat en altres opcions polítiques i que amenaça amb acabar amb la cohesió social i drets aconseguits després de segles de lluita, alhora que enforteix les elits econòmiques i el seu aparell de poder. Igualment, des de la CUP tenenem que és impresindible sortir en defensa de la llengua en un moment d'especial vulnerabilitat i pel reconeixement i llibertat dels Països Catalans.

Per tot això, les organitzacions que conformem l'Esquerra Independentista convoquem als següents actes:

ACTES DIADA 2023 LLEIDA:

- 11.00h ofrena al Roser
- 12.00h manifestació pl. Paeria i acte polític amb:

• Josep Mesalles (Franja de Ponent)
  • Bàrbara Parra (CUP Lleida)
  • Carles Riera (diputat CUP)
  • Portaveu juvenil Arran/SEPC.

Actuació musical de Joan Baró

- Dinar popular a l'Ateneu La Baula (us podeu inscriure en el següent formulari)

MANIFEST PEL CATALÀ:

L'EI de Lleida també hem anunciat l’elaboració d’un MANIFEST UNITARI EN DEFENSA DE LA LLENGUA a la ciutat, que posarà a partir d’avui mateix a disposició de totes les entitats i col·lectius de la societat civil, amb l’objectiu de fer una passa endavant com a societat lleidatana en defensa del català davant de l’entrada de VOX a la Paeria i considerant la deriva monolingüista que els partits constitucionalistes PSC i PP lleidatans han demostrat els darrers anys.

L'ESTELADA AL BALCÓ:

Per últim, s’ha anunciat la campanya “Per la diada i festa major, penja l’estelada al balcó”, amb el repartiment gratuït d’estelades els propers dies.

UNITAT D'ACCIÓ:

Així mateix, l’esquerra independentista celebra que per la Diada es facin tantes convocatòries independentistes com sigui possible i participarà com sempre de la Marxa de Torxes unitària prevista a la ciutat, com expressió del seu compromís amb la unitat d’acció.