La CUP Lleida no participarà de l'acte institucional de la Diada per l'amnèsia històrica que suposa fer-lo a la Seu Vella

Tal i com ha manifestat a través d'una carta enviada pel Diputat lleidatà, Pau Juvillà, a la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, la CUP de Lleida declinem la invitació per participar en l’acte institucional de la Diada Nacional a Lleida ja que entenem que tant la Paeria com el Govern de la Generalitat mantenen com a lloc preferencial de commemoració de l’11 de setembre la Seu Vella en lloc del Roser.

Exigim a ERC i  Junts per Catalunya que l’acte institucional de la Diada de l’Onze de Setembre es torni a celebrar al Convent del Roser, tal com s’havia dut a terme fins l’any 2011, quan el PSC va decidir traslladar-lo a la Seu Vella, coincidint amb l’inici de les obres de “El Parador”. Lamentem que l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, continuï mantenint l’acte a la Seu Vella reforçant la política d’amnèsia històrica imposada per Àngel Ros i aplaudida per Ciutadans, al mateix temps que no compleix la seva pròpia promesa de recuperació i dignificació del Convent del Roser.

En aquest sentit, també denunciem l’indigne espai habilitat per Paradores Nacionales, al vestíbul del Roser, per tal que les entitats socials i culturals, així com les organitzacions de l’Esquerra Independentista, facin les respectives ofrenes florals.

Recordem que l’abandonament del Roser com a lloc d’ofrena suposa la pèrdua d’aquest espai de memòria col·lectiva i és un pas més cap a la pèrdua d’espais públics en benefici d’empreses privades com ara Paradores Nacionales.

Cridem a les entitats de la ciutat a mantenir l’ofrena al Roser i demanem a la Paeria que trenqui amb les polítiques continuistes del PSC i retorni d’una vegada per totes l’acte institucional al seu lloc d’origen i tren.