La CUP presenta a Lleida la campanya 'Que no ens robin la vida'

La CUP de Lleida ha presentat a les portes del CAP de Cappont la campanya 'Que no ens robin la vida' impulsada a nivell nacional amb la voluntat de “dibuixar una alternativa al país negoci de l’expropiació de recursos i de la privatització de serveis, amb propostes polítiques de xoc a curt termini i de transformació a mig-llarg termini que garanteixin una vida digne per a la majoria social”. En aquest sentit, des de la candidatura afirmen que “és justament ara, en plena crisi per la covid-19 i amb l’agudització de les contradiccions del model capitalista, que és més necessari que mai afirmar que és possible un altre model econòmic i social alternatiu”. La campanya va ser presentada divendres través d’un vídeo fet públic a les xarxes i amb l’inici d’un cicle de xerrades telemàtiques.

A les portes del CAP de Cappont la candidatura han volgut manifestar el seu reconeixement a la tasca del personal sanitari i sociosanitari i han demanat al govern “obeir a les seves reivindicacions per dotar de més recursos al sistema i garantir unes condicions laborals dignes”, així com reforçar l'Atenció primària, “que ha de ser protagonista en el procés d’identificació i diagnòstic en les fases de desconfinament”.

Els anticapitalistes han denunciat que la Generalitat, lluny d’intervenir la sanitat privada l’ha subvencionat a través del pagament de 48 milions d’euros per les derivacions a centres sanitaris i laboratoris privats. També en aquest sentit, han exigit al Serveis territorials del Departament de Salut a Lleida que facin pública la quantitat total de tests fets i la quantitat pagada als laboratoris privats del territori, i que realitzi les “proves necessàries a la totalitat del personal sanitari i de residències”.

Anna Arinyo, militant del moviment feminista i infermera, ha afirmat que “l’epidèmia que estem vivint ha posat de manifest els límits i contradiccions de l’actual model sanitari público-privat”. En aquest sentit, ha explicat l’aposta dels anticapitalistes per “fer un acte de sobirania derogant les lleis que imposen l’actual model” i ha defensat que “la nostra proposta és un sistema sociosanitari de gestió, titularitat i control totalment públics”.

Lleida, 27 de maig de 2020

Espai per a fitxers adjunts