La CUP presenta un recurs per aturar la privatització del SAD

Després que el darrer ple de 9 d’octubre de 2020 aprovés, a proposta del govern de ERC, JxCAt i comuns el plec de clàusules i l'inici de la licitació del contracte del Servei d'Ajut al Domicili SAD, que suposa de facto, la renuncia a municipalitzar el SAD, la CUP ha presentat avui una un recurs contra l’esmentat acord de ple per evitar-ho.

La formació ha presentat un recurs de reposició en el qual destaca la manca de fonament de la justificació de l’acord atès que no s’ha sotmès a examen la internalització del servei. No es dóna compliment a l’article 85.2 LBRL a l’hora d’avaluar quina seria la forma de gestió més idònia, es pren la decisió de privatitzar aquest servei sense haver encarregat un estudi de viabilitat de les diferents formes de gestió del servei tal com estableix la normativa vigent.

La CUP denuncia, a més a més, que aquesta licitació suposa una precarització de les condicions laborals de les treballadores ja que no es contempla la unificació dels salaris a l’alça i condicions de treball cap al caràcter indefinit i jornades completa o superior a mitja jornada pel que tindrem un personal subrogat procedent dels 2 antics lots amb sous desiguals i no es preveu cap mecanisme en el Plec per unificar aquesta situació en pro de la igualtat salarial. Com tampoc es prima la contractació indefinida i menys precària.

A nivell de gènere tampoc s’unifiquen les mesures de conciliació ni s’introdueixen mesures de Pla d’Igualtat en un sector especialment castigat, el de les cuidadores i netejadores de la llar, per la sobrecàrrega familiar i la discriminació de gènere.

Així mateix la formació a anunciat que posarà a disposició d’organitzacions polítiques, moviments socials i sindicats models de recurs per que tal que el SAD romangui a mans públiques com a garantia que els criteris amb els que es dugui a terme aquest servei siguin el benefici social i no econòmics.