La CUP proposem un pacte antifeixista davant les amenanes i discursos d'odi de l'extrema dreta

La CUP, amb l’esquerra independentista i els moviments socials, denunciem l’assenyalament a les xarxes socials de l'extrema dreta a una companya de la nostra candidatura i militant d’Endavant

La formació denuncia que durant la campanya electoral l'extrema dreta està protagonitzant diversos episodis d'amenaces a diferents llistes de la CUP arreu dels Països Catalans, com a Palma i Esparreguera, i que en les darreres hores han assenyalat una companya militant d'Endavant i que integra les llistes de la CUP de Lleida, per a les municipals exposant la seva fotografia i dades personals a les xarxes, pel fet d'haver-los fotografiat durant un acte de protesta.

Davant d’aquests fets, que segons els anticapitalistes és “una pràctica habitual de la ultradreta”, juntament amb altres atacs d’aquest partit a militants i espais anticapitalistes, la CUP Lleida proposa un Pacte civil i polític antifeixista per fer front als discursos d’odi a la ciutat de Lleida.

Interpel·len també a cada un dels partits democràtics que concorren a les eleccions perquè, malgrat les distàncies ideològiques amb l'esquerra independentista, s'avinguin a signar un pacte de mínims contra el totalitarisme.

L’objectiu d’aquest pacte és “establir els límits de les relacions amb moviments i partits d’extrema dreta, així com pactar la no participació d’aquests en esdeveniments, programacions, confluències i acords de govern”

Aquest pacte es basa en deu acords com la creació de protocols i estratègies contra els discursos i actituds d’odi, racisme i feixisme, crear una Taula de seguiment del Pacte o no donar suport a cap proposta al Ple Municipal.

Segons la seva portaveu, Esther Sancho, segona de la llista de la CUP i advocada: "no podem normalitzar l'odi ni tractar com una formació política més a qui promou la vulneració de drets i llibertats individuals i col·lectives que tant ens han costat de conquerir. La línia és molt clara entre la llibertat d’expressió o ideològica i el respecte als drets humans, línia traspassada contínuament per la ultradreta quan afirmen que la lluita contra la violència cap a les dones és ideologia de gènere o quan promouen que es tanquin per sempre les institucions catalanes".

Sancho ha afirmat que "Assenyalen la nostra companya per fer fotografies en exercici del dret de protesta, però ni silenciaran la seva càmera ni ens faran callar a l'esquerra independentista que continuarem plantant cara al feixisme".