La CUP qualifica de ‘muntatge publicitari’ els tests als temporers

Salut i Paeria preveien fer un centenar de tests però el format escollit no ha permès fer-ne ni la meitat

El dispositiu per fer tests als temporers que l’Ajuntament de Lleida i el Departament de Salut van anunciar que es realitzaria dimarts a la plaça del Dipòsit no ha estat sinó una roda de premsa i una posada en escena (amb una desena de vehicles) dels polítics responsables. La manca de preparació, informació i sensibilització prèvies al dispositiu van provocar que no s’hagin pogut fer ni la meitat del centenar de tests previstos durant les escasses 4 hores.

El dispositiu ha estat usat com una nova cortina de fum a les denúncies que dos col·lectius de la ciutat havien fet els darrers dies: La Marea Blanca ha criticat la gestió dels tests per part del Departament de Salut per la seva infrautilització de recursos públics mentre contracta laboratoris privats i oculta quan els ha pagat, així com per la poca quantitat de proves fetes i per seva negativa a fer-ne a tot el personal sanitari. La Plataforma Fruita amb Justícia Social i els temporers denunciaven diumenge la situació infrahumana que aquests pateixen també a la ciutat de Lleida i la manca de previsió crònica en aquesta qüestió per part de la Paeria.

Lleida, 20 de maig de 2020

El dispositiu ha estat usat com una nova cortina de fum a les denúncies que dos col·lectius de la ciutat havien fet els darrers dies.