La CUP qüestiona l'actual «submissió permanent a l'Estat espanyol»

Aquest onze de setembre la Candidatura d’Unitat Popular conjuntament amb l’Assemblea de Joves de Lleida amb la col·laboració del Casal popular Ocell Negre hem sortit al carrer per denunciar aquest model autonomista que ens volen imposar, model que suposa l’escapçament continu de les llibertats dels Països Catalans i que serveix, per a dretes i esquerres, per justificar la submissió permanent a l’Estat Espanyol.

Aquest any denunciem doncs l’esgotament de la via autonomista que s’ha fet pal·lesa en un estatut feble que malgrat ser aprovat en referèndum ha estat retallat pel Congrés de l’Estat Espanyol i ho serà novament, amb tota seguretat, pel Tribunal Constitucional en breu. S’ha fet evident en el debat continu sobre el finançament que aquest seguirà sent injust i escapçat, novament, per les diferents administracions de l’Estat Espanyol fins a equiparar-lo al de qualsevol regió espanyola malgrat l’esforç fiscal català hi sigui molt superior, en pro d’una solidaritat tramposa que no pot existir si no es des de la llibertat de decidir.

Es per això que aquest onze hem sortit al carrer, per exigir el nostre dret a decidir i exercir el dret a l’autodeterminació, per exigir què els Països Catalans siguin sobirans per poder establir lliurement les relacions en pla d’igualtat amb les nacions veïnes, on projectes com el de la MAT o els plans hidrològics al servei de l’especulació immobiliària no hi tinguin lloc, on tots i totes tinguem els mateixos drets ciutadans i socials i on la llengua catalana sigui l’eina primera d’integració i socialització.

Aquest any hem iniciat la diada amb l’ofrena floral al Roser, edifici on, si el contenciós administratiu iniciat per la CUP no prospera, properament s’iniciaran les obres per convertir-lo en un hotel de luxe. Hi hem anat novament, acompanyats dels bastoners del pla de l’aigua, a retre homenatge a aquells lleidatans i lleidatanes que perderen la vida, assassinats per l’exèrcit de Felip V, en la defensa de les llibertats de Lleida i dels Països Catalans, i ens hi hem quedat per recordar als partits polítics que han aprovat aquesta conversió d’edifici públic a ús privat que malgrat tot encara existim i ens neguem a perdre aquest edifici.

Posteriorment hem iniciat la manifestació sota el lema Els Països Catalans decidim Independència, que ha aplegat dos centenars de persones que recorrent el carrer major i blondel han acabat darrera l’edifici d’Estudis Ilerdencs on s’ha fet l’acte polític que ha contat amb la intervenció d’un representant de la iniciativa legislativa popular “som lo que sembrem” per declarar Catalunya Lliure de Transgènics, d’un membre de l’AJLL i un parlament final de la CUP al qual ha seguit en Josep Romeu, un cantautor de Tarragona.

L’acte polític també ha servit per recordar els darrers casos de repressió que hem viscut al principiat i als Països Catalans com els encausats per la crema de les fotos dels borbons i per demanar la llibertat del company de l’AJLL detingut hores abans en la protesta del Roser.

Un Onze on seguim avançant de la mà la CUP i l’Assemblea de Joves i que serà el punt de partida en la campanya en defensa del Roser.