La CUP reclama a la Paeria uns pressupostos més socials i participatius

Després de la publicació dels pressupostos de la Paeria per al 2008 des de la Candidatura d’Unitat Popular volem fer les següents consideracions a l’espera de disposar de totes les partides desglossades per a fer un anàlisis més a fons:

1.- Aquests són uns pressupostos fets, com en les anteriors legislatures, per als lleidatans/es però sense ells. Creiem que ja és hora de posar en marxa uns pressupostos participatius, cal realitzar un procés participatiu per als pressupostos de la ciutat de Lleida, com a principal mecanisme de democràcia participativa i amb la finalitat de fomentar l’activa participació de la població.

2.- Cal que els pressupostos siguin transparents, no és suficient que s’indiqui quin és el destí de les partides pressupostàries, cal que s’expliqui a la ciutadania quin és el veritable impacte real d’aquests recursos sobre l’objectiu pretès. Cal conèixer quina part és destinada a finançar equips burocràtics i quina és la destinada a l’objectiu determinat.

3.- Reclamem uns pressupostos justos que provinguin de l’esforç de cadascun segons les seves possibilitats, un 6% dels pressupostos provenen d’impostos indirectes, el que resulta una mesura fiscal clarament regressiva.

4.- Volem uns pressupostos socials, en una ciutat com Lleida on existeix un passiu social tant important (sense sostre, gent amb risc de marginació social, etc.) cal destinar més recursos a millorar les condicions de vida i donar eines a aquest sector de població per sortir de la pobresa, que no pas a inversions.

5.-Volem uns pressupostos dels que se’n beneficiïn totes les lleidatanes i lleidatans. Es destina el doble a societat de la informació i coneixement que a habitatge, quan aquest és actualment un dels principals problemes de la població, mentre que les inversions en societat del coneixement i la informació suposaran una injecció de recursos a societats de capital internacionalitzat amb un impacte (si és que en té) a mig o llarg termini. Cal tenir present que aquest tipus de despeses sovint acaben afavorint només al sector de la població inserit en la dinàmica més globalitzada de l’economia ajudant a engrandir el biaix de desigualtat social existent.

Candidatura d'Unitat Popular

Lleida, 13 de desembre de 2007.