La CUP reclama l’ampliació de llits a l’Arnau per mitigar el col·lapse a les urgències

Reclama l’ampliació d’espai i el compliment dels acords de Parlament del 28 d’abril

Avui la diputada de la CUP, Laia Estrada, i la candidata per Lleida, Esther Sancho, s’han reunit amb la Marea Blanca i amb la Junta de personal de l’Arnau de Vilanova per conèixer la situació de col·lapse del servei d’urgències i la manca d’infraestructures que han motivat les mobilitzacions i concentracions diàries de treballadores i usuàries.

En aquest sentit, Laia Estrada ha recolzat les reivindicacions de les treballadores del servei d’urgències i ha lamentat que el personal sanitari està desbordat pràcticament a tot el sistema sanitari públic. Per això ha exigit que el Departament de Salut doni compliment als acords de la moció presentada per la CUP i aprovada al Parlament el passat 28 d’abril de 2022, tal i com li exigeix també la Mesa Sindical de la Sanitat de Catalunya. Aquests acords passen per equiparar les condicions salarials del personal sanitari, establir unes ràtios adequades als territoris, estabilitzar i planificar la creació de més professionals sanitaris, ampliar places, facilitar l'exercici a les zones rurals, destinar el 25% del pressupost a l’atenció primària i eliminar tasques burocràtiques.

Per altra banda, Esther Sancho ha denunciat que el col·lapse d'urgències a l'Arnau s’ha cronificat a causa de la manca d’espai derivada de la pèrdua de llits en planta la qual cosa ha fet que el volum d’usuaris que entren a urgències hi romanen per suplir les mancances a les plantes. A més, ha manifestat que ara mateix tot l'esforç recau sobre les esquenes del personal sanitari per la manca de reversió de les retallades i la manca de recursos en l’atenció primària i hospitalària.

Per la seva part, Amparo Loren, membre de la junta de personal de l’Hospital s’ha queixat de les condicions de treball d’un personal que està cansat de la situació postCovid i ara es troben en què l’ICS vol negociar un nou conveni laboral a la baixa que empitjora les condicions respecte al que hi ha ara mateix i per això seguiran negociant en defensa dels seus drets.