La CUP recolza a La Maranya i demana diàleg a la Paeria

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) davant la crida realitzada pel col·lectiu La Maranya amb seu al centre històric de la nostra ciutat i que ahir va protagonitzar una acció de protesta davant la Paeria pels entrebancs administratius que s’estan posant al seu normal funcionament, volem manifestar el següent:

Des de la CUP considerem que una bona política municipal, que realment vulgui promocionar la participació ciutadana, passa per fomentar l’associacionisme en la nostra ciutat, facilitant i propiciant la creació d’entitats, així com l’obertura de nous espais socioculturals i per a joves on realitzar activitats culturals, formatives, lúdiques, artístiques, esportives, etc sense ànim de lucre.

En el cas del Centre Social Autogestionat La Maranya, entenem que aquest cobreix una demanda d’activitats socioculturals i per a joves (amb activitats com la cooperativa de consum ecològic, xerrades, exposicions i d’altres que compta amb un nombre considerable de socis i sòcies) i que es troba ubicat en el centre històric, barri especialment mancat d’infraestructures i equipaments socials; per la qual cosa la preservació d’aquest espai ha de ser un objectiu a complir per la Corporació Municipal, enlloc de requerir-los fer unes obres per valor de 24.000€ a una entitat que no pot fer front a aquesta despesa i que comportaria l’expulsió del veïnat de l’edifici, de minsa capacitat econòmica, atès que el problema prové dels pisos superiors.

Per tot això, des de la CUP, ens adrecem als recentment nomenats regidors i regidores de Cultura, Joventut i Drets Civils per tal que prenguin cartes en l’assumpte, cercant solucions negociades que permetin l’entitat La Maranya continuar amb la seva activitat sociocultural sense arruïnar el veïnat ni haver de tancar per manca de recursos econòmics, ja que la cultura i la participació ciutadana no han de tenir preu en una ciutat que es vulgui proclamar democràtica, plural i participativa.

Candidatura d’Unitat Popular

Lleida, el 26 de juny de 2007