La CUP recorda La Gàbia tot denunciant que la Paeria prefereix solars a centres socials

El passat 24 de juliol la Candidatura d’Unitat Popular de Lleida realitzà un acte a l’antiga ubicació del Centre Social Okupat La Gàbia quan es complia el primer aniversari del desallotjament i de l’enderroc d’aquest centre social. Amb l’acte la CUP va voler visualitzar que un any després del desallotjament policial el solar continua buit, sense cap mena d’ús social, en contrast amb la vitalitat que La Gàbia havia donat a l’espai.

La Gàbia era un local propietat de la EMU que portava molts anys abandonat i que va ser ocupat i que va funcionar durant més d’un any com a centre social. En ell s’hi van dur a terme diverses activitats socials, culturals i polítiques (tallers, xerrades, passis de vídeo.......), hi havien diversos espais permanents com un taller de pintura i fusteria, un taller de serigrafia i un hort comunitari i en ella van participar diversos col·lectius i organitzacions de la ciutat de Lleida.

El dia 24 de juliol del 2006 l’Ajuntament de Lleida amb PSC, ICV i ERC al capdavant van dur a terme el seu enderroc i la tala dels arbres propers tot i que segons el Pla General d’Ordenació Urbana es troba en zona no edificable i per tant no es previst que s’hi faci res fins a la renovació del PGOU (en més de 5 anys).

Des de la Candidatura d’Unitat Popular de Lleida es defensa el dret a l’habitatge i a la recuperació d’espais buits i abandonats per dedicar-los a un ús social, s’entén que projectes com la Gàbia representen un fre simbòlic a l’especulació, als drets de pocs per sobre dels drets de la majoria, és per això que rebutgen la política del govern suposadament d’esquerres format anteriorment pel tripartit i ara pel PSC que prefereixen tenir un immoble propietat de l’Ajuntament abandonat o enderrocat que convertit en un centre social.