La CUP per una aposta ferma de la bicicleta

La CUP de Lleida considerem prioritari per al proper mandat fer un salt qualitatiu i quantitatiu en l’aposta per la bicicleta com a vehicle de transport en la ciutat. En aquest sentit, considerem imprescindible fer una xarxa de carrils bici coherent, operativa i segura que faci d’aquesta opció de transport una alternativa atractiva per la ciutadania. En el mateix sentit, també considerem prioritari ampliar els espais per aparcar aquests vehicles i desenvolupar opcions viables que permetin fer-ho amb seguretat.

Apostem també per implantar un servei de lloguer de bicicletes similar als que s’han desenvolupat en ciutats com Barcelona o Girona  que facilitaria l’accés a aquest vehicle i en generalitzaria el seu ús. En declaracions del nostre cap de llista Ruben Cobo “la ciutat de Lleida va a la cua de les grans ciutats catalanes en l’aposta per la mobilitat sostenible. Cal una aposta valenta i decidida i un govern que es cregui les seves potencialitats”

Paral·lelament, és imprescindible començar a treballar des del municipi i des de les entitats supramunicipals (consells comarcals i diputació) en una xarxa de vies segures que uneixin els diferents municipis del pla entre ells i aquests amb la capital.