La CUP valora l'escenari postelectoral a la ciutat de Lleida

La Candidatura d’Unitat Popular considera que davant el nou escenari post-electoral, la majoria absoluta del PSC i el seu alcaldable Àngel Ros, ha fet inviable un acord polític per reeditar un tripartit que els seus integrants ja tenien coll avall. En aquest sentit i davant la nova conjuntura, tant ICV com ERC es veuran obligats a dur a terme i a contracor unes tasques d’oposició a un model de ciutat que comparteixen amb el PSC.

Tot i això des de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) fem una crida a aquestes dues forces polítiques a vertebrar una alternativa política autèntica d’esquerres i independentista al model impulsat pel PSC i que la CUP ja ve defensant des de fa vora un any. Cal que aquestes tres forces polítiques, impulsem un model alternatiu de ciutat que s’oposi a les polítiques desenvolupades pel tripartit en la darrera legislatura, una oposició que vetlli pel manteniment dels serveis públics municipals i que es posicioni contra les privatitzacions i externalitzacions de serveis, que s’oposi a una ordenança de civisme que criminalitza la marginació i la pobresa, que defensi l’ús i la propietat municipals dels espais de memòria històrica de la ciutat com el Roser i que s’oposi a la seva conversió en Parador de Turismo. Si aquests són els paràmetres de l’oposició trobaran en la CUP un company de viatge.

En darrer lloc la CUP vol manifestar que considera una incongruència amb els valors de l’esquerra el nou organigrama municipal que s’estructurarà amb les figures del gerents, cosa més pròpia d’empreses que no pas d’administracions al servei dels ciutadans, que no clients.

Candidatura d’Unitat Popular

Lleida, 18 de juny de 2007