La CUP valora positivament l'avenç independentista i apunta la territorialitat i l'autodeterminació

La CUP va valorar positivament l'enquesta publicada pel diari local Segre, el diumenge 16 de desembre, que afirmava que un terç dels ciutadans i ciutadanes de les comarques de Ponent es mostraven favorables a la independència. Juntament amb d'altres actors polítics de les comarques de Ponent, la CUP va valorar positivament l'avenç independentista tot i que va apuntar la necessitat de reconèixer la territorialitat de la nació catalana al complet, és a dir el conjunt dels Països Catalans, com a subjecte per a l'exercici de l'autodeterminació.

El text publicat al diari Segre, valorant els resultats apuntats per l'enquesta, és el següent:

Els grups independentiste de Lleida valoren positivament que un de cada tres lleidatans estigui a favor de l'autodeterminació

Segons una enquesta realitzada pel diari Segre

16-12-07 18:02 - Els diferents col·lectius independentistes de Lleida valoren positivament que un de cada tres lleidatans votaria a favor de l'autodeterminació de Catalunya, segons recull una enquesta que Infortècnica a realitzat per SEGRE. En contra hi estarien el 42,2 per cent de la població. Amb aquestes xifres es constata un repunt de l’independentisme a Catalunya. L'enquesta també conclou que els lleidatans rebutgen la divisió de la província en vegueries.

Des d'Esquerra Republicana, Julio Ortado, membre del grup, ha explicat que el resultat és el que és perquè a Catalunya falta educar als nouvinguts sobre els beneficis que d'aconseguir la independència. Per la seva banda, el representant de JERC, Josep Espasa, afegeix que el referèndum es farà quan el poble estigui preparat per tenir l'autodeterminació. L'Associació de joves independentistes de Lleida, ha manifestat a través d'un dels seus portaveus, Carles Gené, que realitzar un referèndum al poble català és un dret que recull les Nacions Unides.

Els membres de la CUP de Lleida, també han volgut opinar sobre els resultats de l'enquesta de SEGRE. El representant de l'organització, Ferran Dalmau, opina que el referèndum no només s'ha de realitzar al Principat de Catalunya, sinó a tots els països catalans.